2006-06-29

Rapport från nya lägenheten

Idag har vi hämtat ut nycklarna till nya hemmet och här följer lite bilder på lägenheten, mest för nyfikna familjemedlemmar och släktingar ;-) Det är en trea på 70 kvm med ett stort och ett litet sovrum som jag inte kände nån mening med att visa upp, tomma rum än så länge liksom. Spana in ekparketten som finns i hela lägenheten! Det lilla förrådet som det finns en dörr till från hallen kommer troligen att omvandlas till ett pyttigt pysselrum för mig - hoppas det går att genomföra!


På väg ut från tunnelbanan. Skyltar som gör att...



... man verkligen känner sig hemma!



Huset vi flyttar in i. Våran balkong och fönster inringade med rött. Det finns två likadana hus på samma "gård".



Hallen. Klinkers på golvet och beigemålade väggar. Några garderober.



Badrummet som jag älskar! Plats för vår egen tvättmaskin alldeles till vänster om dörren in.



Köket med stora fönster. Någon slags äldreboende i hyreshuset bredvid. Plats för vårt köksbord i utrymmet alldeles intill köksdelen. Vardagsrum och matplats är liksom ett och samma rum, ett L-format, jag stod i vardagsrumsdelen när jag fotade detta. Bakom väggen precis i högerkanten av fotot ligger själva köket.


Köksdelen med helt nya vitvaror - bliss!



Utsikt om man sticker ut huvudet genom köksfönstret. Grimsta naturområde om jag inte upfattat det fel - stort härligt grönområde där det traskade förbi en radda hästar med tillhörande ryttare första gången vi var där. Lite idyllvarning!


Hörnbalkong i österläge. Vid de höga hyreshusen som skymtar bortanför Sambon ligger Vällingby Centrum med affärer, matställen m.m.

6 kommentarer:

Zarah sa...

WOW!
O_O

Avgjort superfräscht och toppensnyggt!! GRATTIS ännu mer nu, när jag ser vilken pärla det är ni hittat!! :D

Anonym sa...

Ni kan ju gå förbi Grimstaskolan och peta på den högstadieskola jag gick i för massa år sen :) Sen har jag orienterat i Grimstaskogen förstås och badat i Kanaanbadet :) Så roligt med er nya, fina lägenhet + att det är "min" gamla hemförort ni flyttar till.

Anonym sa...

Grattis till en kanonfin lägenhet!

Kram Maria

Anonym sa...

Cooolt! Lägenheten verkar ju se riktigt bra ut!

Skyltarna gillar jag med! :P

Anonym sa...

Vilken härlig lägenhet! Där kommer ni säkert att trivas hur bra som helst. Vi ser fram emot att komma o hälsa på! Kram!

Anonym sa...

Nämen - här hittar man väsentligheter minsann! Vad härligt det kommer att bli, fräscht och fint - och FÖRSTAHANDSKONTRAKT, bara en sån sak! Var det imorgon ni ska flytta "på riktigt"? Lycka till, vilken dag det än är - det är pestjobbigt att flytta, men ändå lite roligt, för att det är så kul att komma på plats i sitt NYA hem!

Kram, kram!