2006-07-07

På väg till intervju

Jag känner mig så snygg i mina fina kläder, piffad till tusen. Kollar mailen lite snabbt och så, om ungefär 10 minuter beger jag mig in till stan. Känner mig lugn trots lite osäkerhet och nervositet, men jag känner att det kommer att gå bra - det gör jag faktiskt! Skönt. Jag har ju pratat två gånger, om än kort, i telefon med rekryteraren så det känns som att jag "känner" henne en aning.

Idag är stora släktträffen uppe i norr och jag är ledsen för att jag missade den. Å andra sidan kanske det var meningen så jag kunde gå på den här intervjun. Hur det än går ska jag nog fira i eftermiddag, jordgubbar blir det nog. Ska ta på mig bikinin och sätta mig på balkongen i solgasset, det är helt sjuuukt hett här nu! Tack och lov för att vi fick upp ett par persienner och en rullgardin igår, det gör skillnad. Tyvärr hade vi köpt fel fästen till skenorna som man kan ha panelgardiner omlott på så vi måste iväg och byta. Men sen blir vardagsrummet/köket (öppen planlösning) supersnyggt, då blir det sån skena längs hela väggen - och jag ska frossa i snygga panelgardiner! Är 45 cm bredd standard förresten - vi behöver 60 cm breda paneler?

Nej, nu är det dags att ge sig av. Tack till alla som tänker på mig och håller tummarna idag, det känns verkligen så bra!

Från en dator nära dig
// Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att det gick bra m. intervjun! Släktträffen var en upplevelse med 285 samlade släktingar, hoppas att det inte dröjer 30 år till nästa gång, utan att det blir av med tätare mellanrum.
Ha det bra, det verkar ju som att ni lyckats få tag i en toppenlägenhet.
Kram,Anna