2006-07-10

Rapport från sommaren (men lite regn idag faktiskt) i Stockholm

Vi har ännu inte någon fungerande uppkoppling så jag är hänvisad till Siedewalk Express, börjar bli lite less på det. Vi hade ju faktiskt förvarnat i god tid om att vi skulle flytta så det borde verkligen ha funkat direkt när vi flyttade in, gruff!

Har just varit upp och sagt hej åt AF. Nu måste jag försöka söka lite fler jobb så de håller sig nöjda med mig ;-)

Intervjun i fredags gick ganska bra tror jag. Det var bara en intervjuare, en tjej från rekryteringsfirman, så det kändes ganska lugnt. Vi pratade och skrattade faktiskt en hel del, det tog ungefär en timme. Det hon trodde jag kunde falla på är att jag inte haft budgetansvar, men tolkade jag henne rätt tyckte hon jag var lämlig för tjänsten i övrigt. Det är dock inte upp till henne utan till en annan, nu semesterledig kollega att ta beslutet om det blir någon andra intervju för min del. Jag känner nog på mig att det här var allt, men jag är väldigt nöjd även om jag inte skulle gå vidare - det är peppande bara att bli kallad till intervju. Jag kände mig så snygg i kritstrecksrandigt och dagen till ära faktiskt lite smink också :-)

I hemmet framskrider arbetet så sakteliga. Det är massor som ska packas upp och vi klurar på hur alla möbler ska ställas. Sen kom Biologen förbi häromdagen och lämpade av två tomatplantor och fem pelargoner så jag har att fixa med på balkongen. Det inspirerade mig till att köpa ett litet minidrivhus och några sorters fröer och påta lite - det är säkert helt fel säsong men jag provar i alla fall, skulle det inte funka är det ingen fara. Har tryckt ner lite grön chili och habanero bl.a., får väl se om det vill växa eller inte.

Sambon är på väg bort till vår gemensamma vän och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på medan han är borta, känner mig ganska rastlös dessa dagar. Man kan ju inte springa och shoppa jämt, det är jag less på. Och trots att det regnar till och från idag så är det fortfarande väldigt varmt ute och jag är trött och seg efter senaste veckans flyttbestyr. Lutar åt att jag plockar fram en bok och lägger mig i soffan och läser eller nåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan, hoppas ni har det bra i huvudstaden! Snart dyker vi också upp, bara några dagar kvar i norr. Såg att ni ännu inte reggat er på släktsidan - skynda! (och glöm inte att lägga upp en bild också)

Kram från Storkusin