2006-08-11

Run, postman, run!

Hah!

ÄNTLIGEN (inte en dag, inte ett år - haha! - för tidigt) är nu min examensansökan lagd på lådan. Jag har absolut ingen aning om hur länge det kan ta för den att behandlas, men det är väl bara att vänta och se. Nu har jag gjort min del, när examensbeviset återvänder blir det nog lite partaj. Jag blev ju firad i Torpet för några år sedan (ingen anade väl då att det skulle ta mig sååå länge att få tummen ur och göra klart eländet) men nu blir det "på riktigt"! Lovar att korka lite skumpa och sånt när pappret återvänder, då jag äntligen kan lägga det bakom mig. Och det blir skönt att slippa vara halvkryptisk i jobbansökningarna angående utbildningsstatus och sånt :-)

För en halvtimme sedan vinkade jag av Allrakäraste Syster som blev upphämtad av pojkvän samt kompisar. De har bilat genom landet, från Kiruna och är på väg till Skåne för att ställa ut sina hundar. Ordentlig resa, idiotprojekt i min mening ;-) Saknar henne redan, min lilla gumma... det var så mysigt att ha henne här ett par dagar!

Tjolahej! Nu ska jag fira med att sätta mig och pyssla lite i klädkammaren som jag är i full gång att inreda om till pysselrum. Sen är det helg och då får jag ha M för mig själv ett tag - han har jobbat första veckan efter semestern nu.

Och på söndag ska jag träffa sötaste Sara från Umeå, f'låt, Sundsvall, som är här i krokarna. Ska bli så trevligt att fika tillsammans och uppdatera sig på allt som hänt sen sist!

Inga kommentarer: