2006-06-14

Städandet fortsätter

Skrev det här inlägget på ett forum igår kväll:

Oj vad jag har varit effektiv idag, måste få skryta lite! Är ju världens latmask och bekväm som sjutton i vanliga fall så jag vet inte vad som flög i mig. Idag har jag:

- kört tio maskiner tvätt
- återvunnit papper, kartong och glas
- fört diverse saker till Återbruket i hopp om att nån annan ska ha nytta av dem
- skickat in komplettering till a-kassan
- diskat undan och torkat hela köket
- städat upp och dammtorkat vardagsrummet
- duschat mina stackars blommor som såg djupt olyckliga ut
- allmänt plockat upp i hemmet
- städat pysselhörnan

Det blev sååå stor skillnad, och bara vetskapen om allt bråte jag burit ut ur vårt hem idag är såå skön! Nu sitter jag och surfar med gott samvete, med en värmefläkt inställd på kalluft vid fötterna - aaah, livet är allt gott! En kall cider blir det nu som belöning!

Idag fortsätter jag med fixandet. Först måste all tvätt som hängt på tork i lägenheten vikas undan. Sen blir det att renbädda sängen, dammsuga lägenheten och fixa lite allmänt.

När det är gjort ska jag sätta mig och söka jobb och är jag riktigt flitig så kanske jag hinner ta mig ut i solen i eftermiddag.

Inga kommentarer: